Każde biuro potrzebuje pewnej ilości miejsca do przechowywania, niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na współczesne regały biurowe, czy też użyjemy szafek magazynowych. Wszyscy staramy się zmierzać w kierunku przyszłości bez papieru, ale na razie wciąż istnieją pewne dokumenty, których papierowa kopia może być potrzebna. Oczywiście, przechowywanie dokumentów w biurze nie zawsze dotyczy papieru, ale również sprzętu!
Niezależnie od tego, co przechowujesz na nowoczesnych regałach biurowych lub w szafach, ważne jest, aby regularnie robić porządki. Jeśli tego nie zrobisz, prawdopodobnie przechowujesz przedmioty o wiele dłużej niż potrzebujesz, blokujesz miejsce dla innych przedmiotów, których potrzebujesz, i spójrzmy prawdzie w oczy, jest to bardzo złe Feng Shui!
Jak często należy robić takie porządki? To naprawdę zależy od tego, co przechowujesz, ale jeśli są to dokumenty papierowe, z pewnością powinieneś je przeglądać co najmniej co sześć miesięcy i wyrzucać wszystko, co nie jest już potrzebne. Oczywiście należy również pamiętać o tym, aby pozbywać się rzeczy we właściwy sposób, np. wszystko, co jest poufne, należy zniszczyć lub zutylizować jako odpady poufne.
Sprawnie działające środowisko biurowe to nie tylko wysokiej jakości meble biurowe, ale także wysokiej jakości praktyki pracy. Jedną z takich praktyk powinna być regularna kontrola miejsca przechowywania. Pamiętaj, że jeśli przechowujesz jakiekolwiek dokumenty związane z podatkami lub finansami, musisz je przechowywać przez określoną liczbę lat, na wszelki wypadek, gdyby na Twojej drodze stanęła kontrola. Obecnie jest to pięć lat od zakończenia danego roku podatkowego.