Wiele osób nie zastanawia się zbytnio nad tym, co ich działania i postawa mogą powiedzieć drugiej osobie, z którą próbują się porozumieć. Prawda jest taka, że język ciała może łatwo zaprzeczyć Twoim słowom, jeśli nie jesteś ostrożny, więc znajomość rodzajów języka ciała, których należy unikać jest bardzo ważna.
Dzięki większej świadomości własnego języka ciała możesz dokonać zmian, które z czasem staną się drugą naturą i nawykiem. Unikając tej kwestii, będziesz musiał zmierzyć się z jedną z największych barier komunikacyjnych w miejscu pracy, a tym samym zmierzać w kierunku nieporozumień i ewentualnych konfliktów w biurze.
Bycie świadomym języka ciała wymaga czasu i wysiłku, ale jest to przydatna umiejętność, której warto się nauczyć. Przyjrzyjmy się kilku zachowaniom, których należy unikać za wszelką cenę.
Nie wierć się - Wiercenie się pokazuje, że nie słuchasz, a także jest ogromnym brakiem szacunku dla osoby, z którą się komunikujesz. Unikaj stukania, bawienia się długopisami lub czymkolwiek innym na stole, plątania włosów, bawienia się mankietem lub czymkolwiek innym, co w zasadzie pokazuje drugiej osobie, że wolałbyś być gdzie indziej.
Nie unikaj kontaktu wzrokowego - Chociaż nie musisz wpatrywać się w drugą osobę, powinieneś nawiązywać kontakt wzrokowy podczas całej rozmowy. Pokazuje to drugiej osobie, że słuchasz tego, co mówi i że nie ignorujesz jej w sposób niegrzeczny.
Nie krzyżuj rąk ani nóg - Złożenie rąk nad ciałem lub skrzyżowanie nóg podczas siedzenia świadczy o tym, że czujesz się defensywnie. Może to być również oznaką kłamstwa. Zamiast tego siedź lub stój z rozluźnionym ciałem i nie krzyżuj rąk.
Nie stój z rękamina biodrach - Stanie z rękami na biodrach jest oznaką agresji i może postawić drugą osobę w defensywie lub sprawić, że poczuje się ona jak zaatakowana. Zamiast tego pozwól, aby Twoje ręce zwisały po bokach w zrelaksowanej postawie.
Don't Put Your Hands in Your Pockets - To w zasadzie pokazuje, że nie jesteś zainteresowany i nie traktujesz drugiej osoby poważnie. Ponownie, ręce przy boku jest znacznie lepszą opcją.
Nie pochylaj się zbytnio do przodu - Podczas gdy pochylanie się do przodu jest dobrą rzeczą, ponieważ pokazuje, że jesteś uważny i jesteś zainteresowany tym, co druga osoba ma do powiedzenia, zbytnie pochylanie się w kierunku drugiej osoby może sprawić, że poczuje się ona jak gdyby jej przestrzeń osobista została naruszona. Lekkie pochylenie to wszystko, czego potrzebujesz, wszystko więcej to po prostu za dużo.
Unikając tych don'ts języka ciała, będziesz w stanie rozpocząć rozwój własnych skutecznych umiejętności komunikacyjnych i zmniejszyć liczbę razy, że ktoś inny bierze swoje intencje w niewłaściwy sposób lub zakłada, że nie jesteś słuchając lub zainteresowany tym, co mają do powiedzenia.
Zbyt wiele osób nie przywiązuje wystarczającej wagi do języka ciała, ale prawda jest taka, że pokazując niewłaściwy rodzaj języka ciała, to nie ma znaczenia, jakie słowa wybrać, aby mówić, będą one wrzucone do kompletnego wątpliwości przez osobę, z którą się komunikujesz.