Jak często należy organizować spotkania podsumowujące pracę zespołu?

Wszyscy wiemy, że spotkania bardzo obniżają produktywność, ale niektóre z nich muszą się odbyć. Nie jest sprawiedliwe zaliczanie wszystkich spotkań do grupy "niepotrzebnych"!

Spotkania podsumowujące pracę zespołu przydatnym narzędziem do przekazywania informacji masowo, pomagania zespołowi w budowaniu więzi oraz zapewniania, że wszyscy są na bieżąco i mogą omawiać wszelkie problemy przy nowoczesnych stołach w salach konferencyjnych. Mimo to, jak często powinieneś organizować takie spotkania?

Nie ma tu dobrej i złej odpowiedzi, ale zbyt częste ich organizowanie wiąże się z ryzykiem, że staną się one bezproduktywne. Z drugiej strony, zbyt rzadkie ich organizowanie może oznaczać, że zrazisz do siebie pracowników.

Na stronie Jako dobry środek może wystarczyć spotkanie raz w miesiącu, z możliwością zwołania dodatkowego spotkania, jeśli trzeba omówić coś konkretnego. Jeśli chcesz, aby były one krótkie i produktywne, możesz nawet pomyśleć o spotkaniach w formie spacerów!

Jeśli chcesz, aby Twoje spotkania były interesujące, a pracownicy zaangażowani i skoncentrowani, obejrzyj ten film, który przedstawia pięć sposobów na to, jak sprawić, by spotkania były zabawne!

Jak często organizujesz spotkania swojego zespołu?